Tips bij het starten van het PowerSlim programma

Ga jij van start met het PowerSlim programma? Of twijfel je juist om van start te gaan? Wij vroegen PowerSlim coaches om tips en delen ze graag met je.
 

PowerSlim coach: Steffie Keukens

Bij twijfel of gebrek aan voldoende motivatie stel ik altijd voor om een moodboard te maken. Stel jezelf eens jouw ideale leven voor, over 1, 5 of 10 jaar. Pak wat oude tijdschriften of kijk bijvoorbeeld op Google of Pinterest en ga op zoek naar afbeeldingen waar je blij van wordt. Groepeer de afbeeldingen en plak ze op een groot stuk karton.

Stel jezelf eens de vragen of jouw leven er al uitziet zoals het moodboard? Word je blij als je je huidige leven vergelijkt met je moodboard? Wat moet je veranderen om te leven volgens jouw moodboard? Wil je bijvoorbeeld een carrièreswitch, maar word je tegengehouden doordat je niet voor een grote groep durft te presenteren omdat je niet zelfverzekerd bent? Of heb je bijvoorbeeld veel afbeeldingen van een energieke vrouw/man, maar lig je nu vaak uitgeteld op de bank?

Aan de hand van de collage gaan we samen doelen stellen voor over 6 maanden en hangen we daar bijbehorende actiepunten aan voor de komende maand.

Verandering is altijd mogelijk! Het enige dat je moet doen is zelf actie ondernemen.


PowerSlim coach: Anke Atsma

Twijfel je nog? Graag deel ik een tip. Laatst besprak ik wat de aanleiding voor iemand was om te starten met het PowerSlim programma, wat ze zei vond ik zo mooi: “Ik heb een druk leven, een gezin, een drukke baan en veel meegemaakt maar nu is het tijd om wat aan mezelf te doen. Ik wil starten omdat ik goed voor mezelf wil zorgen en lekker in mijn vel wil zitten. Nu is het tijd voor mezelf!”. Twijfel je ook? Cijfer jezelf niet weg maar zorg goed voor jezelf, want je bent het waard!

Daarnaast vind ik het PowerSlim programma een ideale manier om je doel te bereiken! Je kunt gewoon lekker blijven eten. Je leert hoe je gezonde maaltijden kunt bereiden en er zijn zoveel lekkere producten. Je hoeft niet af te zien maar kijkt juist uit naar je eetmomenten! En uiteraard goede begeleiding van een coach, ook na het behalen van je doel.
 

Diëtist bij PowerSlim: Ayla Steegs-Janssen

Heb je de stap genomen om te werken aan een gezondere levensstijl? Je levensstijl omgooien is niet niks maar gelukkig kun je al met een paar kleine aanpassingen veel bereiken. Een aantal tips:

Zorg er bijvoorbeeld dat je altijd een flesje water bij je hebt. Het streven is om 2 liter water per dag te drinken. Zodra je een flesje water binnen handbereik hebt word je er steeds aan herinnerd en drink je ook veel meer.

Zoek uit wat je lekker vindt. Probeer van alles uit en na een tijdje weet je precies welke recepten en producten bij jou favoriet zijn. Om een blijvende aanpassing te kunnen maken in je levensstijl moet het natuurlijk wel leuk en lekker zijn!

Kook dubbele porties. De momenten dat je laat thuis bent en geen zin meer hebt om te koken zijn vaak de momenten dat je kiest voor iets gemakkelijks en ongezonds. Zorg er voor dat jij de dag er voor een dubbele portie hebt gekookt of nog een extra portie hebt ingevroren. Zo ben je de verleiding voor iets gemakkelijks voor!

Zoek andere gewoontes. Ook ons eetpatroon bestaat uit gewoontes. Zo ben jij misschien gewend om geen tussendoortje(s) te nemen of heb je na de maaltijd altijd zin in iets zoets. Gelukkig zijn gewoontes aangeleerd en dat betekent dat je ze ook weer kunt afleren. Dat gaat het makkelijkst door een andere gewoonte daarvoor in de plaats te stellen. Verwen jezelf bijvoorbeeld eens met een heerlijke kop thee en een tijdschrift ’s avonds op de bank, in plaats van dat je het idee hebt dat daar standaard iets lekkers bij hoort.
 

Wil jij ook starten met PowerSlim?

Meld je aan voor een gratis intake gesprek voor een persoonlijk kennismaking en advies.

Onze voordelen

  • Deskundig advies

  • Lekkere producten

  • Gezond voedingspatroon

  • Makkelijk vol te houden

  • Volwaardige, eiwitrijke voeding

  • Behoud van spiermassa

  • Bevordert de stofwisseling

  • Ontwikkeld door diëtisten

  • Nazorgtraject gewichtsbehoud

Ik wil me graag aanmelden voor

Contact via

Contactgegevens

hart for her Leusden
Hamersveldseweg 58a
3833 GS Leusden

 
Margriet Diepeveen- van Tuil
margriet@hartforher.nl
 
033-4320602
06-41813863
 
Facebook

Pinterest
Instagram

fun, feelgood & friendship